SportsTacticsBoard - Import i licencja

Często informatycy są krótko mówiąc mało ruchliwi. Dlatego od zawsze lubiłem sport, ponieważ pozwala na odpoczynek umysłowy. Od ponad 1,5 roku jestem członkiem drużyny Quidditcha Warsaw Mermaids i od pewnego czasu staramy się osiągnąć profesjonalny poziom. Nadszedł czas tworzenia strategii, więc stwierdziłem, że poszukam programu do rysowania taktyk.

Trafiłem na SportTacticsBoard napisany w C#, który przestał być rozwijany 4 lata temu. Stwierdziłem, że w sumie mógłbym zrobić fork i popracować trochę nad cudzym kodem. Moim głównym celem jest stworzenie funkcji tworzenia taktyk dla drużyny Quidditcha :)

Importowanie

Kod SportTacticsBoard jest hostowany na SourceForge’u w Subversion. Ja natomiast uwielbiam Git. Wniosek jest prosty - migracja.

Jest kilka narzędzi do takiej migracji, np. svn2git, ale ponieważ projekt jest open-source’owy to postanowiłem hostować go na GitHubie, który pozwala na importowanie projektów z Subversion. Instrukcje można znaleźć na tej stronie.

W skrócie:

  • znajdujemy URL repozytorium (svn://svn.code.sf.net/p/sportstacticsbd/code/)
  • na GitHubie klikamy + i wybieramy ‘Import repository’
  • wpisujemy URL, nową nazwę projektu i klikamy ‘Begin import’
  • jeśli znamy e-mail oryginalnego autora/autorów możemy go wprowadzić w historię repo
  • gotowe!

Mój zaimportowany już projekt można znaleźć tu: manio143/SportsTacticsBoard.

Licencja

Z każdym projektem open-source wiąże się jakaś licencja, na podstawie której kod jest udostępniany. W tym przypadku jest to GNU General Public License v2. Jest to licencja ,,zaraźliwa”, tzn. każdy projekt oparty/używający o kod oparty o GPL musi również być udostępniony pod licencją GPL.

Co bardzo ciekawego się dowiedziałem, to to, że pisząc kod zachowujemy Copyright, a licencja tylko określa zasady udostępniania. Nie znosi ona własności do napisanego przez nas kodu. Przez to w każdym pliku znajdzie się klauzula

Copyright (C) rok Imię Nazwisko

oraz skrócona informacja o licencji i gdzie można przeczytać całość.

Jeśli wprowadzamy zmiany do pliku stworzonego przez poprzedniego autora, to nad jego informacją o Copyright dodajemy naszą i wtedy wiadomo, że kod miał kilku autorów.