Mars-Buggy - DSP17

6 Marca 2017

Nadeszła kolejna edycja konkursu Daj Się Poznać i mimo iż początkowo byłem niechętny, żeby się zarejestrować, to w końcu jednak to zrobiłem. Ten post będzie wprowadzeniem do mojego projektu: Mars-Buggy, prostej gry konsolowej, którą chcę napisać w F#.

Zacznę może jednak krótko, dlaczego nie chciałem brać udziału w DSP w tym roku. Otóż nadszedł taki moment na studiach, że mam niesamowicie zapchany tydzień. Bardziej niż kiedykolwiek dotychczas. Więc nie chciałem brać udziału w konkursie wiedząc, że będę miał problem ze znalezieniem czasu. Jednak doszedłem do wniosku, że hype związany z DSP przyniesie mi dużo czytelników bloga, o wiele więcej niż podczas reszty roku. Po drugie, nawet jeśli nie uda mi się dotrwać do końca konkursu, to nic, próbowałem. A jak się uda to super. Więc jestem tu i piszę 😄

Mars-Buggy

Skąd pomysł, aby klonować coś istniejącego? Bo wymaga to trochę mniej pracy twórczej przy pomyśle, jednocześnie pozwalając na doskonalenie swoich programistycznych umiejętności. Plus Moon-Buggy nie jest dostępny na Windowsie, a mój klon będzie zarówno na Linux jak i na Windows.

Kolejna sprawa jest taka, że ten projekt jest całkiem niewielki. W zeszłym roku porwałem się z motyką na słońce i zrobiłem stosunkowo niewiele. Teraz chcę do maja mieć skończoną grę.

No dobra, więc na czym ta gra polega? Operujesz łazikiem jadącym po księżycu (u mnie po Marsie) i musisz przeskakiwać nad kraterami. Za każdy przeskoczony krater dostajesz punkty, a jak uzbierasz 100 to zwiększa się poziom trudności - łazik jedzie szybciej, są większe kratery, etc.

Wygląda to tak:

Gra jest naprawdę prosta, ale tworząc ją będę poznawał nowy framework SadConsole, który emuluje konsolę w oparciu o MonoGame i w moim przypadku renderując okno przy pomocy OpenGL.

Kiedy skończę podstawową funkcjonalność to mogę dodać jakieś nowe elementy, np. estetyczne (przelatujący kosmici, asteroidy) lub funkcjonalne (pagórki obok kraterów).

Bądź na bieżąco!

Zamiast sprawdzać co jakiś czas mojego bloga możesz:

  • Obserwować mnie na Twitterze
  • Zasubskrybować kanał RSS bloga lub kategorii DSP17
  • Zapisać się na listę mailingową